Matkoma på jobbet

Lunchen är ju lätt arbetsdagens höjdpunkt. Om man inte räknar med tiden då man får dra hem. Men jag tycker alltid att tiden efter lunchen går extra segt. Lite dåligt av mig att sitta och bligga såhär på jobbet. Timlön och allt. Men men, jag kan inte hjälpa det. Bättre det än att jag ritar. Jag är estetare, jag rår inte för det. Jag har behov! Men ja, jag jobbar och planerar. Idag kommer Johan hit på en liten snabbvisit från Enköping. Han stannar dock bara till imorgon. Men det är okej, han kommer hem igen på fredag. Dessutom kommer min farbror, Sven, till Stockholm. Jag vet inte hur länge han stannar. Men jag åker till Örebro på fredag för att packa och betala räkning. Imorgon ska jag till tunnan efter jobbet och sen med familjen och farbror på bio och se Harry Potter. Jag har höga förhoppningar eftersom alla har sagt att den ska vara så bra. Ikväll ska vi se på delen innan.

    Jag ser fram emot att flytta till Enköping. Det känns bra. Jag har fått smälta det lite nu. Bara jag och Johan i en lägenhet. Inga katter. Jag kommer kunna ha växter. det ser jag fram emot. Vi kanske kommer få en lägenhet i normal storlek också så att det faktiskt kan se mysigt ut med de få möbler vi har. Jag hoppas han är lika inredningssugen som jag. Men det tar vi när vi flyttar in. Jag ska skaffa blommor! Peppen är stor. Jag ska få bo med min käre pojkvän. Peppen är större. Vi kommer bo där gratis (kungen betalar). Peppen blev så stor att den sprängdes just.

    Flyttpeppen alltså. jag har ganska tråkigt på jobbet men det får vara, jag får ju pengar och det är bra. Nu saknas bara flyttdatum. Nåväl. Vad är en bal på slottet? Nu ska man kanske fortsätta jobba.
Shu!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0