Sommar igen då

Nu har det gått ganska lång tid. Ursäkta för det. Jag fick sommarlov och åkte till Stockholm. Jag har med min laptop men sitter inte så mycket vid den. Jag har så mycket annat för mig. Men idag är det spöregn och inget händer. Så här kommer blogginlägget of doom!
Jag kan börja med att be om ursäkt för att jag inte var med på min första skolavslutning! Fy på mig. Men jag hade faktiskt ganska bra skäl. Jag skulle infinna mig i Immanuelkyrkan klockan 10.00. Jag visste inte var den låg och hade aldrig varit i närheten av den delen av stan. Förutom en gång när jag gick fel. Så. Jag bestämde mig för att möta Johanna och malin innan eftersom de skulle ses vid stationen och gå tillsammans. Men jag blev dissad. Jag tror inte de hade fattat att jag skulle komma. Kommunikationsfel är bäst ibland. Det regnade och jag vandrade omkring mellan alla "tunnel vid ststionen" som jag kunde hitta. Höll koll på alla samtidigt. Men jag hittade inte dem. Sen antog jag att de redan hade åkt och jag hittade absolut inte till den där kyrkan själv. Och det regnade. Jag var trött, tjurig och omotiverad. Vad ska man göra på en skolavslutning i kyrkan ens? Så jag dissade och gick hem igen. Då packade jag och sen kom Johan hem.Det var väldigt trevligt. Vi hade gott om tid på oss så vi packade och tog det lugnt och sen tog vi ett tåg till Stockholm. Nu har jag varit här en vecka eller något och jag har fått ett jobb! Yay!
Om jobbet: mor och far har precis flyttat till ett hus (inte precis, nästan ett år sedan) det har varit vinter så de har inte kunnat göra så mycket. Nu är de klara med att gräva runt huset och göra så det inte blir fuktskador i grunden. Taket håller vi på med och så ska det byggas uteplats och planteras massvis. Jag frågade då min mor om jag kunde hjälpa till hos dem och få lön, lite lön så jag kunde betala hyran. Men det gick hon inte med på. Ett tag blev jag ganska nere men så ringde min mor och berättade att hon hade "fixat" ett jobb till mig. Så jag ska jobba från och med nu på måndag fram till den 12e augusti. Då ska jag sitta på ett kontor och översätta mellan svenska och engelska. Tema kemi och lab-grejer eftersom det är sånt företaget säljer. Det kommer nog bli svårt men jag behöver verkligen stimulera min engelska igen. Så det blir nog bra.
Imorgon är det midsommarafton. Jag ska förhoppningsvis fira den här hos mina föräldrar (ja tänka sig, jag har föräldrar som inte är skilda!). Johan kommer hem idag men jag åker först till sin mor för att hjälpa till med förberedelser inför morgondagens midsommarfirande och först efter det kommer han hit till mig. Själva midsommarfirandet då, jag hoppas att Johans familj firar på dagen och lite tidigt för min familj firar på kvällen, klockan fem-sex börjar firandet här. Om allt går som jag vill så kommer vi två först fira midsommar hos hans mor och sen hit till mina föräldrar vid fem-sex-tiden. Men när brukar saker gå som jag vill? Jaja, vi får se imorgon.
Denhär veckan har varit riktigt trevlig. Jag gillar inte när Johan är borta och jag inte har något annat att göra än att sakna honom. Så jag följde hans råd och höll mig sysselsatt. Jag Var på tunnan och åt med Jessica i måndags. Det var otroligt gott och hon betalade för allt. Det var inte meningen att hon skulle bjuda mig på en hel middag när vi kom dit eftersom vi lätt kunde dela på en potion men eftersom vi inte kunde bestämma oss mellan revben och vildsvin så köpte hon båda. Sen när vi ätit och druckit ganska bra så åkte hon hem eftersom hon skulle jobba dagen efter. Vid det laget hade Gustav kommit och satt med mig och vi pratade länge. Sen kom Anton också och Vi satt där tills det stängde. Anton och jag delade hemväg en bit och han berättade att han hade fribiljetter till gröna lund eftersom han jobbar där. Mina planer ändrades då ganska drastiskt och dagen som följde åkte jag altså till gröna lund vid 19-tiden och träffade Leo, Micke, Gustav och deras vänner. Jag fick en fribiljett från Anton och vi gick in. Väl inne stållde vi oss framför scenen och inväntade huvudattraktionen; Flogging Molly.
Konserten var fantastisk. de var otroligt duktiga live. Tyvärr så regnade det i början men en person i mitt sällskap hade paraply lyckosamt nog. Men det slutade efter ett tag. Så fort de började spela så trycktes vi bakåt av människor som tryckte sönder andra människor. Men det var nästan tur. vi slapp bli söndertryckta. Jag såg en medvetslös flicka bli ivägburen genom folkmassan. Inte nice. Och efter ett tag skapades en liten dansgrop till vänster om oss. Ja, jag kanske ska nämna att när vi trycktes bakåt så trycktes vi isär från våra vänner så det var jag, Leo och en av Gustavs vänner. Tre korta små flickor. Vi såg på hur människorna dansade. Leo och den andra tjejen ville dansa med dem men jag ville inte så de stannade kvar. Lite senare satt en snubbe på en annan snubbes rygg och de hoppade omkring. Sen hoppade han ner från ryggen och eftersom det hade regnat var det halt och han halkade och hamnade med ansiktet på marken. Hans vänner hjälpte till att lyfta upp honom och han var blodig i munnen och kanske saknade en tand. Såg ut att göra väldigt ont. Blod i hans ansikte och blod på marken. Blä. Alla som hade dansat tappade lusten på en och samma gång och alla stod stilla hela resten av låten. Resten av spelningen passerade utan större olyckor. När den var slut hittade vi Micke och hans tjejkompis men Gustav var borta. Till råga på allt var Gustav den enda som inte hade en fungerande mobil, den hade slut på batterier. Vi gick runt och letade efter honom men utan någån framgång. Vi hittade Kim och Pytte med sällskap men inte Gustav. Vi gick till Antons arbetsplats och såg efter där men enligt honom hade Gustav åkt redan. Men där hittade vi Fabian som jag inte träffat på ett och ett halvt år. Det var underbart att se honom igen. Jag märkte hur mycket jag saknat honom. Och inte bara honom, alla andra från "InIT-gänget". Jag hoppas på någon form av reunion-fest snarast. Men men, nog om det.
Okej, idag då. Idag ska jag åka och handla inför imorgon, jag ska städa inför imorgon, baka och laga mat. Allt inför imorgon. Ikväll kommer förhoppningsvis Johan hit efter att han har hjälpt sin mor. Det ska bli mysigt. Då ska vi titta på Game of Thrones! Ja, jag har också fallit för grupptrycket och börjat se på den. Dessutom har jag fått med mina föräldrar. De tittar också på den. Speciellt min far, han är jättefast! Men den är ju så spännande. Om du inte har fallit för grupptrycket än och börjat se på Game of Thrones så gör det. Det är så många trevliga spännande karaktärer och den är så genomarbetad och estetisk och bra. Lite mycket onödigt sex kanske så man vill nog inte se den med sina föräldrar (som jag) men den är otroligt spännande. Första avsnittet är lite förvirrande eftersom det är så mycket nytt men alla pusselbitar faller på plats i andra avsnittet och då är man kär och fast och allt är bra. Så nu fick vi med lite recensioner också, fantastiskt. Allt är visst bara bra idag. Förutom vädret. Eller... Vädret är jättemysigt! Om man är inne som jag. Dock skla jag snart ge mig ut till affären vilket jag itne ser fram emot. Men men. Man måste offra sig för midsommargästerna.
Märk väl hur otroligt duktig jag varit med styckesindelningen. Nu kan jag tyvärr inte skriva så mycket längre eftersom jag måste hinna städa klart innan klockan två. En timme, det måste jag hinna på. Men då måste jag sluta skriva nu.
Tjo!


Kommentarer
Trianglar

Meeeeeh. Min styckesindelning blir inte som den ska. Texten trycker ihop sig när jag publicerar. Vad värdelöst. Nöj er människor. Jag ska försöka med något annat nästa inlägg. Ursäkta det fula misstaget här.

2011-06-23 @ 13:06:49
URL: http://trianglar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0