Flygvärdinna och författarmöte

Idag lyssnar jag på movits. Fantastiskt band! Igår började jag rita på en brud. Hon blev flygvärdinna. Tror att det kommer bli bra. Ska jobba på detaljer och sånt och sen fixar jag förhoppningsvis en bakgrund också. Det är det svåraste som finns. Men nu har jag inte riktigt tid med det tyvärr. Ska diska färdigt (fan vad tråkigt det är, värst i världen!) och sen ska jag till universitetet för författarmöte med Unni Drougge. Orkar inte och känner inte alls för det. Men man får peppa sig lite med bra musik.
Om allt går som jag hoppas så kommer jag hjälpa Stina (Kristina) med hennes egna företag. Ska kanske sälja åt henne på konventet Uppcon i juni. I så fall skulle det vara skitkul, då kanske jag skulle kunna komma och hjälpa henne andra gånger och kanske lära mig grejer och kanske till och med bidra med något. Kanske kan få henne som arbetsgivare. Jag skulle inte tacka nej till att jobba med att tillberka skitsöta smycken och naglar. I annat fall kanske jag kan lära mig något av henne i alla fall och kanske få igång mitt eget tillverkande. Det skulle annars vara ett drömjobb; göra mina egna grejer och sälja dem och kunna leva på det. Vore fantastiskt. Men man kan ju drömma. Nu ska jag nog diska lite till.
Tja!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0