Kommer inte våren snart?

Idag är jag hemma och är sjuk. Jag sitter och tittar på skor och underkläder. Men jag försöker städa lite. Jag har faktiskt sorterat tvätt. Det var duktigt. Men längre än så har jag inte kommit. Det är regnit och disigt ute och jag är likadan. Jag blir så otroligt lättpåverkad av vädret. Usch! På somrarna brukar jag alltid vara pigg och energisk. På vintrarna är jag innomhusgosig och mjuk. På våren är jag hela tiden på g. Hösten brukar jag pusta ut efter sommaren och bli harmonisk och lugn. Men vad ska jag vara nu? Det är inte vinter längre, det regnar på snön på marken och gör allt kleggigt och grått. Då blir ja kleggig och grå. Jag blir så tjurig! Usch! Nu vill jag ha vår. Om vintern är slut kan det väl ta slut snabbt och bli vår och inte hålla på och vara äckligt och grått.
Vad gör man då? När man bli drabbad av årstidsdeppression? Jag försöker sätta på bra musik och skutta runt i lägenheten och fixa och dona (börja "vårstäda") men det funkar liksom inte. Nu skulle jag allt bra gärna vilja ha Johan hemma så kunde vi sitta i soffan, dricka te och titta på film. Men det är inge kul om man är själv! Vad ska man göra? Jag har borstat katternas päls och gosat med dem lite men det är ju inte samma sak.
Nej jag får ta mig i kragen och sätta igång lite. Jag kommer säkert må bättre när det är rent, snyggt och städat. Hoppas jag. Och så kanske jag ska baka en kaka? Sen ska jag sätta mig och rita eller brodera och bara njuta av renligheten i mitt hem. Haha, inte riktigt så illa är det väl itne men... Ge mig tips här! Hur gör man för att bli av med sin "slask-depression"? Förutom att städa då...
Jag får tänka på all kärlek i världen! Tipsa mig!
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0