Mindre lyckat.

Ja som känt så skulle jag åka hem till Örebro efter middagen i söndags. Det gjorde jag också men... Jag missade precis tåget som gick klockan åtta och bråkade med min far om det och nästa tåg gick inte förrän kvart över tio. Så det blev att tjura och försöka hålla sig vaken fram tills dess. Jag ringde Johan ett tag och han var inte så glad heller. tre veckor verkar vara länge att klara sig utan varandra. Jag gillar inte. Men jag hittade min syster på Skype i alla fall så vi videochattade ett tag. Hon vill flytta direkt till Örebro när hon kommer hem men mor låter henne inte. Joja. Sen åkte jag till "Sumpan" (kolla vilken hemsk stockholmare jag är!) och tog tåget till Örebro. Far hjälpte mig bära alla väskor på tåget och vinkade sedan av mig. Jag hade en stor tung ryggsäck, en vanlig väska, en papperskasse med kattillbehör och en stor bur med båda katterna i. Det var tugnt. Men eftersom jag bara bor 10min från stationen så ville jag inte ta buss/taxi/någotsomkostar eftersom jag är så grymt snål och fattig. Jag hoppade av på Örebro C. Egentligen är det ju närmare från Örebro S men tåget skulle stå på perrongen i 10 min och jag var inte helt säker på att det skulle stanna i Örebro S så jag hoppade av med förhoppningar om att det skulle gå snabbare att ta sig hem. Att gå från stationen till lägenheten tog 40min. Jag stannade gång på gång och bytte hand och vilade och så vidare. När jag kom hem orkade jag inget mer än att gå och lägga mig. Jag gjorde en sista kraftansträngning och gav katterna mat och fyllde lådan med sand. Sen däckade jag i sängen. Dagen efter, måndagen hade jag blivit helt superförkyld och hela kroppen värkte så det fanns inte på kartan att jag skulle komma iväg till skolan. Jag sjukanmälde mig och stannade hemma. Hemma läste jag lite ur boken som jag ska recensera på svenskan nästa vecka och så ritade jag massa. Jag försökte också ge mig på teckenlistorna men det blev föga lyckat. Jag bakade brödbullar och åt en och en halv. Det var allt jag åt på hela dagen. Min kropp var helt slut så jag orkade inte.
Idag har det varit rätt likt. Jag försökte pallra mig till skolan men ångrade mig i sista sekund. Eftersom vi inte har samhällskunskap idag så känner jag att det inte är värt.  Jag skulle haft redovisning i så fall. Men men. Hemma blir det! Ont i kroppen.
Jag kom precis på att jag har en väldigt tråkig blogg. Jag måste hitta min kameraladdare. Den blir säkert rolig då. Eller när Johan kommer hem. Jag brukar ha lite roligare liv på somrarna. Jag saknar Akalla lite. På tal om sommar tänkte jag. Ja den som vet varför jag gör det har varit en duktig bloggläsare. Hihi. Nu ska jag försöka plugga.
Bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0