Dagen efter kanotpaddling...

... suger!
Det var friluftsdag på skolan igår. Jag valde kanotpaddling (varför? jag vet inte). Jag har aldrig suttit i en katot förut. Det jag visste var att det var nån liten konstig båt som man paddlar i. Men vafan, man kan ju prova. Jag hade redan dagen innan sagt "om det regnar så kommer inte jag". Det spöregnade och jag kom ändå. Träffade Malin och Johanna på järntorget och vi cyklase till kanotpaddlingsstället hästhagen (!?). När vi kom fram och jag fick se båtarna fick jag kalla fötter. Flytvästar delades ut och jag höll på att backa ur. Jag ville inte bli blöt! Jag fick reda på att man skulle sitta två pers i en kanot men att vi var ojämnt antal så en båt skulle vi vara tre i. Då skulle den tredje inte göra något alls och jag anmälde mig frivillig. Dock så insisterade de tre eleverna från grupp 3 på att de skulle vara i samma båt och de satt redan i den på vattnet. En stunds sinnesförvirring följde. Jag blev arbruten av "Men ska du och jag åka då?" Från Mathias, en skåning i min skola. Jag kunde väl inte backa ur då "oh, nej jag vill visst inte", det skulle varit fult på många sätt så jag satt mig i en båt med honom. Han hade paddlat förut och med det antog jag att vi inte skulle välta i första taget. Han dirigerade hur jag skulle få ut båten i vattnet och hoppa i. Det gick förvånandsvärt bra. Vi satt i båten och började paddla. Jag fick inga fler instruktioner utan klarade det bra själv. Vi paddlade minst lika bra som de andra. Vi kom till och med föra några. Sen hittade vi en fors. De flesta vände tillbaka då men Johanna och Petra försökte åka upp för forsen. De misslyckades såklart men blev ivägsjasade med fart. Jag och Mathias följde deras exempel och det gick faktiskt väldigt bra för oss men så blev vi också ivägsjasade. Då åkte kanoten i sidled och min paddel fastnade under båten. Jag blev rädd till en början och trodde att vi skulle kantra men som tur var fick jag upp den under Mathias "sitt still!"-rop. Det gick bra och det var riktigt roligt. Eftersom vi tagit så lång tid på oss att åka i fors så var de andra båtarna långt före oss. Vi paddlade tillbaka under ett ganska ytligt skämtsamt samtal. Ett sånt som det blir när två människor som inte känner varandra precis gått igenom något läskigt roligt tillsammans. Ett udda lite tafatt samtal.
När vi kom tillbaka till stranden där vi började resan hade vi hunnit ikapp de andra. Johanna och Petra var så långt före alla att de hade åkt vidare åt andra hållet så medans alla gick väntade jag och Malin på Johanna. Hon kom tillbaka och så åkte vi hem igen. Inga problem, det var en jättetrevlig friluftsdag och jag ångrar inte att jag gjorde det.
Dagen efter däremot! Jag har en blåsa i handen, en klump på tummen som gör ont, träningsverk i överarmen och axeln och allmänt ont i rumpan. Idag har jag dessutom simmat (som vanligt) vilket har gjort allting värre. Det kommer säkert vara värre imorn också, bara för att jävlas. Jag har en helvetisk dag fram till fyra och sen tänkte jag simma. Jag kommer inte vara hemma förrän fem. Blä.
Men men, fredag blir trevligt. Då har teckenspråkslinjen sin avslutning med smörgåstårta och skådespel och sen kommer Johan hem. Fantastiskt!
Så! nu ska jag gå och vara nyttig någonstans.
Shu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0