Pengar är kul.


Åååh vilket fint skrivbord... Jag har inget skrivbord, jag lånar Johans. Men jag skulle gärna vilja ha ett eget. Men det var inte det jag tänkte diskutera idag tyvärr. Eller inte direkt i alla fall. Jag "gillade" en sida på facebook som heter "höj vårt studiebidrag" och fan vad folk har åsikter där! Jag blir grymt irriterad på hur aggressiva alla är. "Bortskämda snorungar! Ni klarar er mycket väl på de pengarna ni får" - ehm, nej. Hela mitt studiebidrag går till hyran. Sen är det bara tur att jag har sparade pengar och Johan så jag får någon mat i magen. "Kamma er och skaffa ett jobb" - ursäkta! Jag får studiebidrag för att jag studerar. På heltid. Jag har tyvärr inte två heltider att ägna åt saker. Jag stiderar 24-7, därför får jag bidrag. Jag vill gärna hinna sova några timmar per natt också, det behövs för studierna du vet, de där som ger mig bidrag... "Ta lån då!" - Jag har ingen lust alls att betala tillbaka lån i resten av mitt liv. Jag kommet utbilda mig i fyra år nu och säkert mer efter det. Jag känner verkligen inte för att leva på lån i sex år. Om vi nu bor i ett land där man inte kan få ett jobb om man inte har någon superuniversitetsutbildning så känns det lite dumt att tvinga på alla som läser superuniversitetsutbildningen ett lån? Eller? Ja det kanske bara är jag men.
På tal om allt det här med studentekonomi så hoppas jag verkligen att man börjar bo kollektivt igen. Det verkar så myckigt. Så synd att ingen gör det längre. Om ni vet om något så tipsa gärna.
Håll reda på pengar nu barn.
Adios!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0