Pojklös helg!

Vad är det här!? Lördag och ingen Johan! Inte okej. Igår var ganska värdelöst. Jag tror jag rörde mig från skrivbordet till toaletten någora gånger, men inget mer. Jag ritade massvis och spelade Portal 2. Mysigt spel, det rekomenderas varmt. Har ritat en pinuppa med ett tlas martini. Jag blev nöjd, men den är inte klar. Jag vågar dock inte fortsätta för att jag är rädd att förstöra den.
Idag har jag tittat på lite dokumentärer på SvtPlay. Mycket trevligt. Och ett avsnitt pi och ett avsnitt perspektiv. Fantastisk rolig morgon jag haft, jag vet. Men! Jag kom på att jag har märkliga intressen. Jag såg på "Den omöjliga matten" och kände ett märligt sug efter logiskt tänkande. Språk är så ologiskt! Och samhället också. Och de är de enda ämnena jag har. Inget logiskt alls. Har jag valt fel? Jag tror itne det. Mitt val ger mig möjlighet att läsa på hur mycket jag vill inom vilket änme som helst och kunna använda det. Jag kommer tolka alla livets situationer och bör därför kunna så mycket som möjligt. Passar mig utmärkt. Jag spenderar gärna livet på att lära mig saker.
Jag kom i alla fall fram till att mina intressen är otroligt otippade. De är: matte (logiskt tänkande som matta applicerat i fysik), bild (allmänt skapande, rita, måla, sy, brodera, skulptera osv), teater (och musikal och improvisation och allt som ingår där) och samhälle (inte det "lilla" samhället utan hela jorden, alla kulturer, språk, hur människor uppfattar samma saker olika osv. Som historia fast nutid). Och jag kan inte föreställa mig i min lilla värld hur jag kan få ihop dessa saker tll en människas liv. Vad ska jag göra för att kunna få med de här sakerna? Minst alla de där sakerna. Okej ex. Jag blir tolk får tilka åt massa olika människor och olika situationer, då får jag läsa på om matte och på fritiden rita... men teatern då? Fan, den gick inte in. Så hur löser man det? Varannat år teater varannat bild? Nje. Känns inte så trevligt. Jag vill ha allt på en gång. Blä!
Men nu lämnar vi det innan jag blir galen. Nu är jag ledig. Jag ska rita hela dagen och förhoppningsvis baka bröd. Jag ska lära mig lite om myter hade jag tänkt och kolla upp hur många Zeitgeist-filmer det finns. Om det finns fler än två så ska jag se resterande. så kommer min dag se ut. inga värst politiska tankar om liv, död och pengar i dethär inlägget men det kommer nog vi ett annat tillfälle. Jag ör lite apatisk för tillfället och ber om ursäkt för det.
Var snälla och duktiga nu!
Sha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0