Sommarförkylningen


Ja! Jag är förkyld! Och hatar det! Blä!
Så jag skriver om något annat istället... Helgen var jättemysig. Johan kom hem för tidigt för att han slutade för tidigt. Det var riktigt mysigt, så han kom hem när jag precis hade kommit hem från skolan, duschat och klätt på mig. Prima! Vi har haft en jättetrevlig helg, ätit god mat och tittat på bra film. Han har spelat med sina polare och jag har ritat och broderat. En riktigt lyckad helg helt enkelt. Förutom den lilla detaljen att någon gång blev jag förkyld. Jag tror att det är från kanotpaddlingen. Men det slog inte till förrän i fredags. Sen har det bara blivit värre. Men idag börjar det bli lite bättre faktiskt. Igår däremot när det var ganska illa, inte så mycket host, men ont i halsen, öronen och näsan. Då hade jag avstämning. De flesta hade avläsning, men eftersom jag inte ska ha avläsning och inte kan vara i skolan nästa måndag (när produktionsdelen egentligen ska vara) så fick jag göra min produktion då. Första biten, när man får ett ämne, ska sätta ihop något och sen teckna framför en kamera, gick sådär. Jag blir så otroligt störd av att läraren Sofia står bakom kameran och nickar med hela kroppen. Inte sådär som man "ska" när man ger feedback till någon som berättar saker utan överdrivet mycket. Ex: "*nick*Igår *nick nick**nick nick* gick *nick nick* jag *nick nick* och *nick nick* någon *nick nick* till *nick nick* stan *nick nick nick*" osv.... Jag dör! Ja, i alla fall, det kunde gått bättre. Andra biten däremot, när man ska lssna på en betärrelse och sen återge den på teckenspråk i kamera (med samma lärare bakom) gick bätre. Då var jab verkligen hundra procent säker på vad jag skulle säga eftersom jag hade berättelsen som mall och jag mindes hela. I den första fick jag säga nästan vad jag ville så det var svårare. Men jag har goda hopp. Det var min IMS som var problemet och den var där och överdriven man jag vet inte om den var rätt. Men den var där i alla fall. Det måste jag få poäng för. Om jag inte klarar dethär så klagar jag på hennes nickanden och klarar den nästa gång. Om jag klarar det kommer jag nog ha avstämningar med andra lärare nästa gång hoppas jag.
Efter avstämningen gick jag hem på grund av sjukdom. johan var fortfarande här eftersom han väntade ett paket. paketet hade precis kommit när jag kom hem så han var väldigt upptagen med att packa upp och leka. Men jag satte mig och broderade. Sen spelade han och jag ritade. Det var en mysig riktigt lugn dag. Idag skulle jag kunnat gå till skolan men imorgon är en ganska viktig dag så jag försöker bli frisk till imorgon istället. Idg ska jag ladda upp lite bilder, skriva en skoluppgift, rita, brodera och bli frisk. Det är min uppgift för idag. Jag ser fram emot det!
Skönt det känns att ha gjort avstämningen.  Jag kan göra saker jag verkligen vill och ta det lugnt utan att ha dåligt samvete av att jag inte pluggar. Jag kanske till och med sätter mig och spelar om vädret blir dåligt eller lägger mig på balkongen om vädret blir bra. Just nu är det väldigt varierande så jag känner inte riktigt för att göra något väderberoende. På tal om det (vet inte hur jag kom att tänka på dethär nu men...) jag har läst klart Hungerspelen nu och letar efter någon/några ny(a) bok/böcker. Jag vill ha något lite utflippat och annorlunda. Inte som Äcklet riktigt men kanske som Ben Elton's Stark. Det är en av mina favoritböcker, den är så fin. Jag kan dock inte läsa om den just nu eftersom min svenskalärare insisterar att vi ska läsa på svenska. Jaja, jag får ta de engelska böckerna till sommaren. Funkar. Men en Svensk bok... helst. "Namedroppa"! Tipsa! Go go go!
Tjo!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0