Sömnlös i Närke.

Alice i hink. Man får glädjas av de små sakerna i livet...
Alice i mopphinken
Jag hatar att bli såhär trött och sliten när det börjar bli varmt. Jag har frossa och är ständigt törstig. Nu är jag iofs skitglad (ursäkta språket) för denhär trevliga värmen. Det är bara så otroligt synd att jag är så trött och halvsjuk att jag inte orkar ta mig länge ut än balkongen. Det skulle ha räckt för mig, att ligga och glassa i solen med en god bok och en flaska vatten även om man är trött och sjuk är väl inte så illa, men nu är det så att jag har morgonsol på balkongen så när jag kommer hem från skolan är det bara skuggigt och kallt på balkongen. Oj oj oj vlka ilandsproblem jag har. Men vad ska jag göra? Jag är trött och halvsjuk, lite lagom stingslig och seg i hela kroppen. Det är sol ute, men inte på min balkong och jag orkar inte gå längre ut. Så, vad ska jag göra?
För att återknyta lite till rubriken så är förklaringen på dagens mående dethär: Jag gick och la mig duktigt igår och somnade kanske vid 22-tiden eller lite senare. Klockan 3 ungefär vaknade jag av en mardröm eller något som jag inte minns och hade stora svårigheter att somna om. Efter mycket vändande och vridande i sängen somnade jag visst om, för jag vaknade av väckarklockan efter något som kändes mer som en powernap än sömn. Jag hade alltså en ganska dålig natt, inte värdelös, men ganska dålig och den verkar ha påverkat mig ofantligt mycket idag. Det underbara vädret var det enda som fick mig att gå till skolan idag.
Sammanfattningsvis alltså: Jag orkar inget men har hela kvällen att fördriva och söker tips.
Tjo!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0