En stilla stund

Äntligen har jag inget att göra. För det är bara då jag kan blogga. Den här veckan hade jag kompledigt från skolan för att vi får gå i skolan på kväller och helgen ibland så vi förtjänade väl en ledig vecka. Dessutom var det valborg så vi var lite lediga i alla fall. Jag och familjen var i Växjö hos farmor och farfar över helgen. Det var trevligt. Sådär gammaldags mysigt. Vi spelade mahjong och var i sommarstugan. Sista dagen vi var där plockade farmor fram gamla kläder som hon ville göra sig av med. Hon tyckte det var synd på så fina saker och ville ha mig och min syster i dem. Vi provade klänning efter klänning. Syster nöjde sig med en skjorta med spets, hon gillar inte klänningar "det är så tjejigt" tycker hon. Men jag gick hem med en ful, grön och blommig klänning från Marimekko, en grå långärmad klänning till knäna som syster tycker passar en sjuksköterska och sist men inte minst en ljust gråblå balklänning med grön sjal och gröna handskar. Balklänningen passade perfekt, de andra var lite sådär. Jag kände mig "typ vackrast i världen". Farmor berättade att hon bar den när hennes bror tog emot sin docktorsavhandling. Den var mycket fin.
Efter att vi kom hem till Stockholm har jag firat valborg i Stenhamra, tagit det jävligt lugnt, träffat Jessica på tunnan och nu färgar jag håret. Det ska bli turkost inför karnevalen. Inte hela, bara underhåret. Jag hoppas det blir bra för nu sitter jag och väntar på att det ska sköljas. Men min klocka har ringt så tiden är ute och nu måste jag dra.
Tja!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0