Louisur

Nu bor jag hos Louise på Norr. Jag hade redovisning idag om teckenspråkig teater, det gick bra. Sen vart vi på samhällstipspromenad i regnet, det gick också bra. Till sist hade vi mentorssamal, det kändes ganska värdelöst eftersom det pågår en öppen dialog mellan lärare och elev jämt. Så jag visste redan allt. Men efter sskolan, det var då allt blev spännande. Jag fick släpa min garderob över halva sta'n hem till Louise och här är jag nu. Vi var båda dödströtta och låg och dog ett tag tills vi gjorde budgetkvalitetsmat. När jag precis ätit slut på min fantastiska middag behövde Christian akut hjälp vid Nya China-teatern. Efter lagom stress och skit kom jag iväg till slut och då visade det sig att det var hans clown-skådisar som ville ha hjälp med sminket men när jag kom fram så hade de redan sminkat sig själva. Jag hälsade lite på alla och stannade ett tag och hjälpte till lite. Christian hade försäkrat mig om att han behövde hjälp senare också så jag stannade. När han till slut berättade vad jag skulle hjälpa till med så drig jag. Han ville att jag skulle kolla att han knäppte alla knapparna rätt när han bytte kläder mellan två scener. Han skulle ha 5 minuter på sig vilket är mer än nog. Han ville säkert bara ha sällskap och jag är trrött som ett svin så jag drog.
Här sitter jag och Louise i soffan och är sociala med varsin laptop i knät. Imorgon är det Allaktivitetsdag i Hällefors som ingen vill gå på. Vi gnäller men kommer förhoppningsvis närvara i alla fall. För att öka mina chanser till närvaro imorgon ska jag nu sluta skriva menigslösa saker i min blogg och istället övertyga Louise om att det är hög tid att vi går och lägger oss. Helst vill jag bara att det ska bli onsdag på en gång men man kan ju inte få allt här i världen.
Tjenna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0