Bästa kvällarna på länge!

Både igår och idag har slagit något slags rekord. Jag kan ta det kronologiskt och börja igår när Krille kom över. han var glad och vi pratade medan jag fixade mig klart. efter det körde han oss till stan där vi skulle utnyttja resturangchansen och käka på resturang. Vi(han) bestämde oxfilé med rödvinssås och någonting sånt. Tyvärr så hade resturangen fullt precis när vi var där så vi fick komma tillbaka en timme senare. Under den timmen gick vi omkring i stan, klagade på allt som var stängt, gick in i alla butiker som inte var stängda och kollade på kläder och skor. Krille gillar visst att titta på kvinnokläder. Mycket märkligt, men jag klagar inte. Så åt vi, mycket gott men jag fotade det inte, och pratade. Han nämnde att han hade köpt massa godis och jag skämtade om att han borde ge mig det. Sedan skulle vi hem till mig men på vägen dit svängde han förbi sig och hämtade godis. Resten av kvällen satt vi och åt godis och såg på youtube-filmer. Han åkte hen för att vara med sin far (fars dag ju) och jag tänkte börja plugga men övergav snabbt den tanken för att istället se på serier och brodera. Myskväll.
 
Idag var jag i skolan. Först fick jag reda på att psykologi-redovisningen idag blev uppskjuten till nästa vecka... okej visst. Jag var inte så himla förberedd men en hel vecka är väl att ta i? Men men, jag kunde läsa boken till aktuell orientering senare på eftermiddagen istället. Engelskan gick ut på att diskutera och lyssna på Obamas tack-tal. Dock på grundskolenivå ungefär så det var inte alls givande. Efter det kom då aktuell orientering där läraren inte kan planera för fem öre. Så det där jag läste på psykologin blev också uppskjutet en vecka, istället tittade vi på halva "Das leben der anderen" och ska se andra halvan nästa vecka. Den verkade ganska obehaglig men bra tror jag, får se nästa vecka vad jag tyckte. Men! Efter skolan gick alla samtidigt, lite mysigt. Men jag skulle åt motsatt håll, för jag skulle träna. Hade ett galant pass idag. Mycket energi och vilja. Jag kände att jag kunde för att jag ville. Jag har ju musklerna, då kan de väl jobba lite, det var min inställning idag och jag gjorde bra ifrån mig. Väl hemma efter träningen var jag så energisk att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag hoppade omkring och plockade undan lite, tog ut lax ur frysen och försökte lära mig jonglera. Jag misslyckades med det men tillagade laxen och den blev så otroligt god! Helt fantastisk blev den.
 
Jag kollade posten också (har en liten postlåda så jag måste hämta en nyckel i lägenheten och gå ner till postlådan för att kolla) och där hittade jag en stor lila påse! Mina skor har kommit! De är precis som jag ville att de skulle vara, de passar jättebra och är mysmjuka innuti! Kunde jag bli gladare eller? Tror fan inte det (räknar inte med "om Johan vore här" för det är han inte). Energin började lägga sig och nu sitter jag här vid min laptop. Jag har gjort i ordning tre matlådor av laxen och lyssnar på min underbara spotifylista. Nu ska jag äta det sista godiset, brodera och kolla på serier. Jag har det så mysigt just nu. Kärlek till världen, det är den värd.
 
Them shoes. De är så fina men såg så klumpiga ut på alla andra bilder jag tog. Jag är inte så bra fotograf men den är väl bättre än inget antar jag. De sitter på mina fötter imorgon i alla fall!
Hej på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0