Man kanske skulle blogga lite?

Det är lördag morgon (12.30) och jag har nyss gått upp. Sitter ännu i nattsärk men det får vara. Jag har nyss slurprat i mig en havregrynsfrukost och dricker nu mitt te. Jag lyssnar på Bill Withers och sitter i en vardagsrumssoffa som ser ut att vara från 1800-talet. Jag är glad efter en fantastisk gårdag med snygga brudar och mycket dans. Mitt huvud värker lite men det var det värt. Tankarna är tyvärr iväg på många andra saker också (här kommer en liten uppdatering). Jag trivs ju inte här där jag bor. Jag och en tjej jag inte känner delar på en lägenhet som tillhör en gammal dam. Vi har ett rum var där vi tillbringar nästan all vår tid hemma. Mitt rum består av en säng och ett bord (ingen stol). Så all min tid tillbringar jag i sängen... Det låter mycket roligare än det är. Massa andra småsaker bidrar också till min otrivsamhet. Just nu är min lägenhetskamrat frånvarande så jag har hela lägenheten för mig själv. Därför sitter jag i vardagsrummet. Jag har letat lägenhet oupphörligt och har nu hittat den rätta. Jag har skrivit kontrakt och flyttar in i slutet av månaden. Över det är jag mycket belåten. skolan stjäl dock mycket av min tid. Vi har börjat tolka simultant vilket är otroligt spännande men krävande. Vid 14-15-tiden så är hjärnan helt mosig och då är det ändå någon timme kvar att kämpa. Det finns alltid något jag "bör göra hemma" så det blir ingen stund att vila. Stressande som fan. Men jag vill bara måla också skådespela. Det är vad som snurrar i min skalle just nu.
 
Men igår då! Annapanna hade flyttat och fyllt år så det var inflyttnings- och födelsedagsfest hos henne. Som flest var vi 11personer, varav 10 av det kvinliga könet. Vi åt smaskig pastasallad, drack vin och hallondrinkar, åt popcorn, godis och ostbollar, lekte med Annas för stora gummipenis och gipsbröst, pratade om sex och allt annat, lyssnade på musik och dansade till och med lite. Efter mycket mys och trevligheter beslutade vi (någon/några) att vi skulle åka till Harry's. Jag hade ingen aning om vad det var för ställe så jag hängde med. Vi var 7 brudar i en taxi när vi åkte ner på stan. Vi gled in på Harry's och dansade och hade trevligt. Tyvärr så tyckte besökarna på Harry's att det var otroligt spännande att vi var där. Vissa stod bara och glodde på oss. Verkligen, som om vi stod på en scen och dansade för dem. Många av oss ogillade detta men vi hade så trevligt tillsammans att det var okej ändå. I början var det inte så mycket folk (passade mig utmärkt) men senare på kvällen kom det bara flar och fler människor och då tyckte vissa att det inte räckte med att glo så de började röra oss. Vuxna människor som drar i hår. Det trodde jag aldrig jag skulle uppleva. En man drog i Louise'd hår och sedan i hennes blus. Obehaglig typ. Folk tog på oss och jag kände mig som en apa i en för liten bur. En av brudarna (Emelia) hade med sig gummipenisen. Hon hade den först i bh'n mellan brösten men det skavde visst för mycket så hon flyttade den och hade den längst låret. Mycket lustig syn. Vi dansade till lite innan stängning och gick till Emelias karl och efterfestade. Han hade gjort vodka i lita olika smaker som vi skulle få smaka. Jag är inte så förtjust i vodka så jag smakade inte. Jag åt en piggelin, mycket god. Vid halv fyra gick vi alla hem. Fyra kvinnor lämnade mig hemma så att jag inte skulle gå hem själv för det är visst farligt. Jag kom hem och fem i fyra la jag mig för att sova.
 
Ett kalascollage gjort i paint. Alla deltagare kom inte med eftersom jag inte lyckades fånga alla på bild. Jag tog inte heller så många bilder så jag får väl skylla mig själv. Många sura och fula miner men vi är vackra inombords i alla fall. Tack Brudar för en sjukt mysig kväll. Puss och kram på er!
 
Imorse vaknade jag lite efter elva av att mor ringde. Saker måste fixas med lägenheten, jag orkar inte. Jag har plugg att fixa med och tänkte träna också. Mitt huvud godkänner inte träningen så jag tar den imorgon istället. Lägenhetsfixet tar jag senare och plugget tar jag nu. Jag satte precis på Ras2 (www.ras2.fo) och de pratar om att massa människor flyttar från Färöarna och intervjuar folk som har flyttat tillbaka. Jag vill flytta tillbaka. Med Johan. Det vore mysigt. Johan är inte tillgänglig för mig förrän på tisdag för han är på övning. Tisdag till fredag (ungefär) ska han jobba och sedan, på fredagn, hoppas jag han kommer och hälsar på mig. Jag längtar. Men plugg var det nu ja!
Hejdå!


Kommentarer
Louise

HOHO läckert! :D nu har jag läst ikapp här och oj vad du har gjort en massa! :) kul bilder!

2012-11-23 @ 16:24:19
URL: http://lunalooney.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0