Skriveri mellan sekunderna

Ojojoj, här var det stressigt! Igår målade jag klart alla väggar klockan. Klockan var ett på natten när jag var klar. Idag tog jag mig friheten att börja skolan efter lunch för att sömnen behövdes. Jag missade typ inget. Men när jag kom dit var det seminarium på en bok vi läst. Mycket givande. Sen fick jag göra ett arbetsprov i simultantolkning som alla andra ska göra imorgon. Det gick bra tror jag. Mitt medvetande svävade iväg en aning så jag minns inte. Men men. Nu ska jag städa och packa snabbt som en tok för sedan ska jag iväg till Stockholm. Imorgon i ottan drar jag, mor och syster nämligen till Litauen och för att se på (syster spelar) basket. Det kommer bli mys. Vi ska bo på mysigt hotell och umgås med massa döva ungdommar. Kommer bli en semester jag behöver. Tyvärr behöver jag ta med mig skolarbetet och kämpa med det därifrån också. Men jag är klar med renoveringen för nu i alla fall så jag behöver bara fokusera på en sak nu. Känns bra.
 
Renoverar'n. Har slipdamm på varenda kvadratmillimeter av kroppen. Usch! Och målafärgkluttar på märkliga ställen i lägenheten. "Hur hamnade den där?" sägs aldeles för ofta till färgkluttar i min ensamhet.
 
Nu blir det speedstäda och speedpacka. Alla andra får ta det lugnt åt mig.
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0